KOTOWICZ.pl
  • Zapiski
  • Fakty
  • Polityka
  • Kalendarz
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Zapiski
  • Fakty
  • Polityka
  • Kalendarz
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
KOTOWICZ.pl
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Home Polityka

Antyedukacja nadchodzi! Strzeżcie dzieci i młodzież!

VIDEO

KK Dodane przez KK
02/12/2024
w Polityka
0
Antyedukacja nadchodzi
Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

Szkoła ze zdeformowanym programem nauczania większości przedmiotów, szkoła demotywująca na osobistego wysiłku intelektualnego dzieci i młodzieży, szkoła bez przekazu wartości płynących z nauki religii lub etyki, a teraz jeszcze szkoła manipulująca wokół tożsamości psychicznej i fizycznej uczennic i uczniów.

Jest w całej opublikowanej na serwisach Ministerstwa Edukacji podstawie programowej „edukacji zdrowotnej” bardzo dużo innych zakresów nauczania. Niektóre być może dałoby się uznać za zasadne przynajmniej na poziomie udostępnionych do konsultacji ram nauczania, choć – jak zwykle – „diabeł tkwi w szczegółach”. Nie sposób w tym miejscu drobiazgowo analizować każdego wątku, szczególnie że nie mamy jeszcze informacji co do konkretnych tematów zajęć, źródeł treści podawanych dzieciom i młodzieży i metodyki prowadzenia lekcji czy trybu oceniania uczniów.

Uwagę jednak zwracają te obszary, które w ocenie bardzo wielu rodziców i licznych kręgów eksperckich czy społecznych muszą wzbudzać co najmniej kontrowersje.

  • Edukacja zdrowotna w szkole podstawowej na etapie klas 4 – 6 objąć ma w dziale w dziale VIII „zdrowie seksualne”. Tam (na przykład) czytamy, że w ramach wymagań szczegółowych dotyczących wiedzy i umiejętności uczeń będzie musiał „wymienić stereotypy płciowe oraz wyjaśnić ich negatywny wpływ na funkcjonowanie człowieka”. Na etapie klas 7 – 8 szkoły podstawowej od uczennic i uczniów wymagać się będzie, aby umieli „omawiać pojęcie orientacji psychoseksualnej i kierunki jej rozwoju (heteroseksualna, homoseksualna, biseksualna, aseksualna) i wyjaśniać pojęcia: tożsamość płciowa, cispłciowość, transpłciowość”.
  • Dziewczęta i chłopcy w szkołach branżowych, technikach i liceach w dziale VII „zdrowie seksualne” mają nauczyć się „wyjaśniania, na czym polega norma medyczna, prawna, statystyczna, społeczna, moralna, religijna, partnerska oraz indywidualna oraz wymieniania wyznaczników partnerskiej normy seksualnej.” Ponadto fakultatywnie nastolatkowie mają być edukowani na temat „przyjemności seksualnej oraz tego, co wpływa na libido” oraz omawiane mają być „kwestie prawne i społeczne związane z przynależnością do grupy osób LGBTQ+”, dzięki czemu dziewczyna i chłopiec mają nabyć umiejętność „opisywania stereotypów płciowych, w tym odnoszących się do sfery seksualnej oraz omawiania ich negatywnego wpływu na rozwój człowieka i relacje interpersonalne oraz poznać sposoby przeciwdziałania im”.

Trzeba być głuchym i ślepym intelektualnie; trzeba być pozbawionym elementarnego życiowego doświadczenia; trzeba nie mieć elementarnego rodzicielskiego odruchu obrony dziecka przed manipulowaniem jego rozwojem i świadomością; i wreszcie trzeba być pedagogicznym ignorantem –  aby cytowane wyżej fragmenty wymagań, jakie mają być stawiane dzieciom w wieku od 7 do 18 roku życia (a więc osobom niepełnoletnim) uznać nie tylko za korzystne dla holistycznie pojmowanego rozwoju dzieci czy młodzieży, ale nawet za obojętne. Ich psychomanipulacyjny, indoktrynacyjny i ideologiczny charakter nie jest zresztą nadmiernie ukrywany.

Kluczem jest słowo „stereotypy”, które – jak należy uznać czytając literalnie dokumenty ministerialne – mają „wpływ negatywny”. Co za tym idzie, mają być kwestionowane. To zaś oznacza ni mniej, ni więcej, dezorientację dziewcząt i chłopców w sferze ich tożsamości osobowej i społecznej, głównie w warstwie płciowości. Mamy – w moim przekonaniu – do czynienia z antyedukacją!

 

Piszę o tym z maksymalną dozą emocjonalnego dystansu, ale świadomość zakłóceń i ryzyk, z jakimi już mierzą się rodzice i nauczyciele, a przede wszystkim sama młodzież właśnie na tle seksualizacji nakazuje stanowczo odmawiać zgody na wdrażanie do polskiego szkolnictwa treści, o jakich mowa w projektach ministerstwa edukacji. Nie dziwię się i popieram społeczne protesty wobec ideologicznie motywowanych planów rządzących polską oświatą, jak ten, który odbył się wczoraj w Warszawie. Wcześniej podpisałem petycję skierowaną do minister edukacji, w której wyrażono krytykę wobec próby wtłaczania uczennicom i uczniom polskich szkół przekazów nastawionych na dezinformowanie i dezorientowanie ich w sferze tożsamości płciowej.


Antyedukacja nadchodzi


Niemal od roku mamy w polskim systemie oświaty publicznej najgłębsze od kilkudziesięciu lat wywracanie ram nauczania i wychowania. Rewolucyjne zapędy ministerstwa edukacji działającego w ramach politycznej koalicji liberałów i lewicy z miesiąca na miesiąc prowadzą do wygaszania najważniejszych funkcji szkolnictwa.

Przypomnijmy w telegraficznym skrócie.

  • Najpierw, pod pozorem „odchudzania” poszatkowano podstawy programowe większości przedmiotów nauczania w szkołach podstawowych i średnich. Wielu obserwatorów skupiło się na drastycznych cięciach w języku polskim czy historii, ale zmiany treści nauczania objęły także: matematykę, chemię, biologię, fizykę, geografię, informatykę, historię sztuki, plastyka, język obce (w tym łacinę i języki mniejszości narodowych), wiedzę o społeczeństwie, wychowanie fizyczne i filozofię.
  • Następny etap przekształcania szkolnictwa polegał na zwalnianiu, a w zasadzie na zakazie zadawania prac domowych uczennicom i uczniom. Ogłoszono to w groteskowy sposób ustami premiera i minister edukacji (zwącej się „ministrą”) jako rodzaj „prezentu” dla dzieci i młodzieży, podczas gdy faktycznie było to sprzeczne z doświadczeniem rodziców i nauczycieli, a przede wszystkim demotywujące dla samych uczniów.
  • Krok kolejny to wszczęcie awantury o nauczanie religii w szkołach publicznych, co przybrało postać o tyle kuriozalną, że poza naruszaniem kanonów prawa oświatowego, dwojako uderzono w czuły społecznie punkt. Deprecjonując przedmioty „religia” i „etyka” do poziomu marginesu zajęć dydaktycznych być może zaspokojono ideologiczne emocje części młodzieży i rodziców, ale celem jest pozbawienie szkołę kluczowego sektora wychowania do wartości.
  • Teraz mamy następny milowy krok w burzeniu roli szkoły jako instytucji edukacyjnej i wychowawczej działającej na rzecz dzieci i młodzieży w zgodzie z wolą rodziców. Postanowiono wyrzucić przedmiot „wychowanie do życia w rodzinie” i zastąpić go przedmiotem pod nazwą „edukacja zdrowotna”. W kolejce czeka jeszcze druga „nowinka” w postaci „edukacji obywatelskiej” (ale o tym następnym razem). Oba przedmioty mają wejść do szkół podstawowych, branżowych i średnich od roku dydaktycznego 2025/2026. Przedmioty mają być obowiązkowe i oceniane.

 

https://kotowicz.pl/wp-content/uploads/2024/12/Antyedukacja-nadchodzi__1.mp4
https://kotowicz.pl/wp-content/uploads/2024/12/Antyedukacja-nadchodzi__2.mp4

 

Foto i video dzięki uprzejmości: Andrzej Diakowski
Tagi: dialogpolitykarodzinarozwój

Podobne Posty

Niezrozumienie_5
Polityka

Niezrozumienie

02/06/2025
Polskość to wolność Polska to wolność
Polityka

Polskość to wolność. Polska to wolność.

26/05/2025
Wynik będzie zerojedynkowy – dla Polski
Polityka

Wynik będzie zerojedynkowy – dla Polski

19/05/2025
Następny artykuł
Dwie dłonie

Dwie dłonie

Nie mamy swobody manewru na relatywizowanie

„Nie mamy swobody manewru na relatywizowanie” – horyzontem człowieka jest prawda

Co w roku 2024 łączy Nerona z Madame de Pompadour

Co w roku 2024 łączy Nerona z Madame de Pompadour?

Social Media

Polecane

Biblioterapia

Biblioterapia

6 miesięcy temu

Dokąd jedziemy?

7 lat temu

Miedzy deszczem a słońcem

8 lat temu
Najpiękniejszym momentem życia

„Najpiękniejszym momentem życia jest ujrzeć nagle ten błysk” – trzeba jednak zaryzykować…

2 lata temu

Instagram

Czerwone krople słodyczy. Mają gorzkie brązowe Czerwone krople słodyczy. Mają gorzkie brązowe pestki i cierpkie zielone ogonki. Niosą w sobie smak dzieciństwa i nierozłącznie kojarzą się z wakacjami. Można je zjeść i można się nimi bawić, co szczególnie lubią dzieci. Są z nami krótko i w jednym sezonie. W upał najlepiej, gdy są umyte w lodowatej wodzie. Da się z nich zrobić pyszny kompot nawet na zimę, ale nie nadają się do mrożenia. 
#owoce #polskieowoce #drzewaowocowe #sad #przydrożneowocobranie #zrywanieowoców #czereśnie
Nowy rozdział w historii lotów kosmicznych…. L Nowy rozdział w historii lotów kosmicznych…. Lećcie z Bogiem! 
🇺🇸 🇵🇱 🇭🇺 🇮🇳 
#kosmos #bezkres #nieskończoność #wieczność #sławoszuznański #polakwkosmosie
Ostatnim bastionem wolnego człowieka jest miłoś Ostatnim bastionem wolnego człowieka jest miłość, a jeśli miłość, to i wiara. Chrześcijaństwo przeprowadzi nas – Ciebie i mnie – przez kryzys świata, a nawet jego koniec. Tylko chrześcijaństwo wiarygodnie obiecuje wieczność.
✍️ https://kotowicz.pl/jezeli-cofniesz-reke-swa-zapadne-sie-w-nicosc-zupelna-koniec-jest-coraz-blizej/
#chrześcijanin #chrzescijaństwo #katolik #katolicyzm #człowiek #wolność #wieczność #dobraksiążka #bliżejsłowa #roberthughbenson #władcaświata
Tantum ergo Sacramentum veneremur cernui: et antiq Tantum ergo Sacramentum veneremur cernui: et antiquum documentum novo cedat ritui: praestet fides supplementum sensuum defectui.
Genitori, Genitoque laus et iubilatio, salus, honor, virtus quoque sit et benedictio: procedenti ab utroque compar sit laudatio. 
Amen.
#BożeCiało #Santcissimum #Eucharystia #UroczystośćNajświętszegoCiałaiKrwiChrystusa
W pewnym wieku – czy ma się lat „naście” c W pewnym wieku – czy ma się lat „naście” czy „dziesiąt” – nachodzi człowieka myśl, aby przyjrzeć się temu, co przed nim. Dzieje się tak, bo w każdym wieku dobrze jest sięgać myślą, wyobraźnią, uczuciami, wiarą dalej niż niż „teraz”, i niż „tutaj”. 
✍️ https://kotowicz.pl/co-mi-panie-dasz-w-ten-niepewny-czas/
#sens #sensżycia #życie #aspiracje #nadzieje #myślenie #uczucia #wiara #laurawodejko #openvocalartschool
Dobrze jest widzieć to, co naturalne, więc prawd Dobrze jest widzieć to, co naturalne, więc prawdziwe. Bez filtrów, sztucznej inteligencji, politycznej poprawności i limitu czasu. Harmonia tego, co stworzone jest przedsmakiem tego, co wieczne. Bogu niech będą dzięki!
#deogratias #przyroda #przyrodajestpiękna #przyrodajeststworzona #wytchnienie

Kategorie

  • Fakty
  • Kalendarz
  • Polityka
  • Zapiski

Tematy

#miasto2_0 2061 ANEKS biznes Bliżej Słowa dialog kobieta kultura media patriotyzm polityka refleksje rodzina rozwój społeczność synod w drodze wiara wieś
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki

Popularne

Święty który przestrzegał
Zapiski

Święty, który przestrzegał przed halucynacjami świata

Dodane przez KK
03/07/2025
0

Co św. Ireneusza łączy z halucynacjami sztucznej inteligencji? Czy można zachować wierność nauce Kościoła i jednocześnie dostosowywać...

On się bał

„On się bał” – gdy suwerenność staje się naszą siłą

28/06/2025
Edukacja i wychowanie ku gwiazdom

Edukacja i wychowanie „ku gwiazdom”

27/06/2025
Ewangelizacyjny fenomen

Ewangelizacyjny fenomen – usłysz „Sygnał Miłosierdzia” 2025

21/06/2025
„Co dla zmysłów niepojęte” – pokaż przez obiektyw

„Co dla zmysłów niepojęte” – pokaż przez obiektyw

19/06/2025

Ostatnie wpisy

  • Święty, który przestrzegał przed halucynacjami świata 03/07/2025
  • „On się bał” – gdy suwerenność staje się naszą siłą 28/06/2025
  • Edukacja i wychowanie „ku gwiazdom” 27/06/2025

Kategorie

  • Fakty
  • Kalendarz
  • Polityka
  • Zapiski

© 2004 - 2023 Kotowicz.pl - myśl | kultura | polityka | patriotyzm | wiara.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Zapiski
  • Fakty
  • Polityka
  • Kalendarz

© 2004 - 2023 Kotowicz.pl - myśl | kultura | polityka | patriotyzm | wiara.