KOTOWICZ.pl
  • Zapiski
  • Fakty
  • Polityka
  • Kalendarz
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Zapiski
  • Fakty
  • Polityka
  • Kalendarz
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
KOTOWICZ.pl
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Home Polityka

Antyedukacja nadchodzi! Strzeżcie dzieci i młodzież!

VIDEO

KK Dodane przez KK
02/12/2024
w Polityka
0
Antyedukacja nadchodzi
Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

Szkoła ze zdeformowanym programem nauczania większości przedmiotów, szkoła demotywująca na osobistego wysiłku intelektualnego dzieci i młodzieży, szkoła bez przekazu wartości płynących z nauki religii lub etyki, a teraz jeszcze szkoła manipulująca wokół tożsamości psychicznej i fizycznej uczennic i uczniów.

Jest w całej opublikowanej na serwisach Ministerstwa Edukacji podstawie programowej „edukacji zdrowotnej” bardzo dużo innych zakresów nauczania. Niektóre być może dałoby się uznać za zasadne przynajmniej na poziomie udostępnionych do konsultacji ram nauczania, choć – jak zwykle – „diabeł tkwi w szczegółach”. Nie sposób w tym miejscu drobiazgowo analizować każdego wątku, szczególnie że nie mamy jeszcze informacji co do konkretnych tematów zajęć, źródeł treści podawanych dzieciom i młodzieży i metodyki prowadzenia lekcji czy trybu oceniania uczniów.

Uwagę jednak zwracają te obszary, które w ocenie bardzo wielu rodziców i licznych kręgów eksperckich czy społecznych muszą wzbudzać co najmniej kontrowersje.

  • Edukacja zdrowotna w szkole podstawowej na etapie klas 4 – 6 objąć ma w dziale w dziale VIII „zdrowie seksualne”. Tam (na przykład) czytamy, że w ramach wymagań szczegółowych dotyczących wiedzy i umiejętności uczeń będzie musiał „wymienić stereotypy płciowe oraz wyjaśnić ich negatywny wpływ na funkcjonowanie człowieka”. Na etapie klas 7 – 8 szkoły podstawowej od uczennic i uczniów wymagać się będzie, aby umieli „omawiać pojęcie orientacji psychoseksualnej i kierunki jej rozwoju (heteroseksualna, homoseksualna, biseksualna, aseksualna) i wyjaśniać pojęcia: tożsamość płciowa, cispłciowość, transpłciowość”.
  • Dziewczęta i chłopcy w szkołach branżowych, technikach i liceach w dziale VII „zdrowie seksualne” mają nauczyć się „wyjaśniania, na czym polega norma medyczna, prawna, statystyczna, społeczna, moralna, religijna, partnerska oraz indywidualna oraz wymieniania wyznaczników partnerskiej normy seksualnej.” Ponadto fakultatywnie nastolatkowie mają być edukowani na temat „przyjemności seksualnej oraz tego, co wpływa na libido” oraz omawiane mają być „kwestie prawne i społeczne związane z przynależnością do grupy osób LGBTQ+”, dzięki czemu dziewczyna i chłopiec mają nabyć umiejętność „opisywania stereotypów płciowych, w tym odnoszących się do sfery seksualnej oraz omawiania ich negatywnego wpływu na rozwój człowieka i relacje interpersonalne oraz poznać sposoby przeciwdziałania im”.

Trzeba być głuchym i ślepym intelektualnie; trzeba być pozbawionym elementarnego życiowego doświadczenia; trzeba nie mieć elementarnego rodzicielskiego odruchu obrony dziecka przed manipulowaniem jego rozwojem i świadomością; i wreszcie trzeba być pedagogicznym ignorantem –  aby cytowane wyżej fragmenty wymagań, jakie mają być stawiane dzieciom w wieku od 7 do 18 roku życia (a więc osobom niepełnoletnim) uznać nie tylko za korzystne dla holistycznie pojmowanego rozwoju dzieci czy młodzieży, ale nawet za obojętne. Ich psychomanipulacyjny, indoktrynacyjny i ideologiczny charakter nie jest zresztą nadmiernie ukrywany.

Kluczem jest słowo „stereotypy”, które – jak należy uznać czytając literalnie dokumenty ministerialne – mają „wpływ negatywny”. Co za tym idzie, mają być kwestionowane. To zaś oznacza ni mniej, ni więcej, dezorientację dziewcząt i chłopców w sferze ich tożsamości osobowej i społecznej, głównie w warstwie płciowości. Mamy – w moim przekonaniu – do czynienia z antyedukacją!

 

Piszę o tym z maksymalną dozą emocjonalnego dystansu, ale świadomość zakłóceń i ryzyk, z jakimi już mierzą się rodzice i nauczyciele, a przede wszystkim sama młodzież właśnie na tle seksualizacji nakazuje stanowczo odmawiać zgody na wdrażanie do polskiego szkolnictwa treści, o jakich mowa w projektach ministerstwa edukacji. Nie dziwię się i popieram społeczne protesty wobec ideologicznie motywowanych planów rządzących polską oświatą, jak ten, który odbył się wczoraj w Warszawie. Wcześniej podpisałem petycję skierowaną do minister edukacji, w której wyrażono krytykę wobec próby wtłaczania uczennicom i uczniom polskich szkół przekazów nastawionych na dezinformowanie i dezorientowanie ich w sferze tożsamości płciowej.


Antyedukacja nadchodzi


Niemal od roku mamy w polskim systemie oświaty publicznej najgłębsze od kilkudziesięciu lat wywracanie ram nauczania i wychowania. Rewolucyjne zapędy ministerstwa edukacji działającego w ramach politycznej koalicji liberałów i lewicy z miesiąca na miesiąc prowadzą do wygaszania najważniejszych funkcji szkolnictwa.

Przypomnijmy w telegraficznym skrócie.

  • Najpierw, pod pozorem „odchudzania” poszatkowano podstawy programowe większości przedmiotów nauczania w szkołach podstawowych i średnich. Wielu obserwatorów skupiło się na drastycznych cięciach w języku polskim czy historii, ale zmiany treści nauczania objęły także: matematykę, chemię, biologię, fizykę, geografię, informatykę, historię sztuki, plastyka, język obce (w tym łacinę i języki mniejszości narodowych), wiedzę o społeczeństwie, wychowanie fizyczne i filozofię.
  • Następny etap przekształcania szkolnictwa polegał na zwalnianiu, a w zasadzie na zakazie zadawania prac domowych uczennicom i uczniom. Ogłoszono to w groteskowy sposób ustami premiera i minister edukacji (zwącej się „ministrą”) jako rodzaj „prezentu” dla dzieci i młodzieży, podczas gdy faktycznie było to sprzeczne z doświadczeniem rodziców i nauczycieli, a przede wszystkim demotywujące dla samych uczniów.
  • Krok kolejny to wszczęcie awantury o nauczanie religii w szkołach publicznych, co przybrało postać o tyle kuriozalną, że poza naruszaniem kanonów prawa oświatowego, dwojako uderzono w czuły społecznie punkt. Deprecjonując przedmioty „religia” i „etyka” do poziomu marginesu zajęć dydaktycznych być może zaspokojono ideologiczne emocje części młodzieży i rodziców, ale celem jest pozbawienie szkołę kluczowego sektora wychowania do wartości.
  • Teraz mamy następny milowy krok w burzeniu roli szkoły jako instytucji edukacyjnej i wychowawczej działającej na rzecz dzieci i młodzieży w zgodzie z wolą rodziców. Postanowiono wyrzucić przedmiot „wychowanie do życia w rodzinie” i zastąpić go przedmiotem pod nazwą „edukacja zdrowotna”. W kolejce czeka jeszcze druga „nowinka” w postaci „edukacji obywatelskiej” (ale o tym następnym razem). Oba przedmioty mają wejść do szkół podstawowych, branżowych i średnich od roku dydaktycznego 2025/2026. Przedmioty mają być obowiązkowe i oceniane.

 

https://kotowicz.pl/wp-content/uploads/2024/12/Antyedukacja-nadchodzi__1.mp4
https://kotowicz.pl/wp-content/uploads/2024/12/Antyedukacja-nadchodzi__2.mp4

 

Foto i video dzięki uprzejmości: Andrzej Diakowski
Tagi: dialogpolitykarodzinarozwój

Podobne Posty

Cicer cum caule
Polityka

Cicer cum caule

12/08/2025
KPO czy KPINA
Polityka

KPO czy KPINA

08/08/2025
Przełom
Polityka

Przełom

06/08/2025
Następny artykuł
Dwie dłonie

Dwie dłonie

Nie mamy swobody manewru na relatywizowanie

„Nie mamy swobody manewru na relatywizowanie” – horyzontem człowieka jest prawda

Co w roku 2024 łączy Nerona z Madame de Pompadour

Co w roku 2024 łączy Nerona z Madame de Pompadour?

Social Media

Polecane

Wielkanoc 2018

Wielkanoc 2018

7 lat temu

Odpowiedzialność

8 lat temu
Polska zasługuje na więcej

„Polska zasługuje na więcej, na realną zmianę” – opoka wspólnego dobra

8 miesięcy temu
Granice zostały otwarte

„Granice zostały otwarte” – świat bez norm ma przyszłość?

6 miesięcy temu

Instagram

Potrzebne jest „tak-tak” oraz „nie-nie”, a Potrzebne jest „tak-tak” oraz „nie-nie”, aby rozróżnić prawdę o fałszu, wiarę od pychy i wierność od zależności. Rozmowa o wiośnie Kościoła jest nam potrzebna niezależnie od pory roku. 
#kościół #kościółkatolicki #mistyczneciałochrystusa #wspólnota #powołanie #wiara #wybór #dobraksiążka #czytamse #czytanienadmorzem #bliżejsłowa
„Opowieść idioty czy ład naturalny” to głębokie zanurzenie w filozoficznej refleksji o moralnej infrastrukturze krytycznej XXI wieku. Bronisław Wildstein na bardzo wysokim pułapie myślenia. Uwaga: można czytać tylko w ciszy lub przy szmerze przyrody. 
#wiekXXI #filozofia #dylematy #symptomy #inspiracje #bronisławwildstein #bliżejsłowa #dobraksiązka #czytamse #czytanienadmorzem
Kiedy zaczyna się łańcuch okoliczności doprowa Kiedy zaczyna się łańcuch okoliczności doprowadzających człowieka do punktu, w którym wszyscy – czytając jego biografię – mogą uważać, że właśnie „wtedy” wszedł drogę do miejsca określanego zazwyczaj jako „sukces” lub „szczyt kariery”? Czy taki awans osiągnąć może człowiek będący zwyczajnie całym sobą dla innych i oddający się bez reszty swojemu życiowemu powołaniu?
✍️ https://kotowicz.pl/czasami-czlowieczenstwo-jest-zdradzane-pokoj-pochodzi-od-boga/
#wybór #powołanie #przewodnik #przywódca #ojciecświęty #papież #leonxiv #białykruk #adamsosnowski #januszkrólikowski #dobraksiążka #bliżejsłowa
To złe słowo Niemca, wypowiadane w kierunku inny To złe słowo Niemca, wypowiadane w kierunku innych narodów i narodu polskiego doprowadziło do tej wojny. Nie tylko wypowiedziane, ale i wypowiadane. Zapisywane na kartach traktatów XIX wieku. Ci wielcy teoretycy stworzyli świat bez Boga, a skoro Boga nie ma to człowiek musi stać się Bogiem.
➡️ Prezydent RP Karol Nawrocki 1 września 2025 na Westerplatte, gdzie 1 września 1939 Polskę zaatakowali Niemcy ⬆️
#WW2 #ReparationsForPoland
Piętro niżej słychać czeluść destrukcji i od Piętro niżej słychać czeluść destrukcji i odmęty zatracenia. Piętro wyżej, gdy spojrzeć, można ujrzeć zaproszenie do życia z sensem. Gdyby człowiek umiał i chciał częściej patrzyć w niebo, to wiedziałby, że musi chodzić po ziemi. 
#przebłysk #przebłysknieba #nadzieja #wiara #miłość #dziękczynienie #chwilotrwaj
Wśród barw są ciepłe i zimne, naturalne i sztu Wśród barw są ciepłe i zimne, naturalne i sztuczne, miłe i szorstkie, przyciągające wzrok lub odwracające uwagę, lubiane i nielubiane, uspokajające i niepokojące, wywołujące skojarzenia lub obojętne. Wszystkie są… przezroczyste, bo coś jest za nimi albo odzwierciedlają coś przed sobą. A co z kolorami życia? Jakie barwy ma życie intelektualne, emocjonalne czy duchowe? 
#barwy #kolory #fale #odbicia #pryzmaty #widzenie

Kategorie

  • Fakty
  • Kalendarz
  • Polityka
  • Zapiski

Tematy

#miasto2_0 2061 ANEKS biznes Bliżej Słowa dialog kobieta kultura media patriotyzm polityka refleksje rodzina rozwój społeczność synod w drodze wiara wieś
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki

Popularne

Kogo słuchasz
Zapiski

Kogo słuchasz?

Dodane przez KK
06/09/2025
0

Czego ja właściwie szukam? Może warto zatrzymać się i zadać sobie kilka pytań. Dokąd idę? Za kim...

Komunikacja na rzecz lepszego świata

Komunikacja na rzecz lepszego świata – „filozofia mediów” według Leona XIV

04/09/2025
Czerwony dywan czy zielona ścieżka

Czerwony dywan czy zielona ścieżka?

30/08/2025
Pod dachem Boskiego nieba

Pod dachem Boskiego nieba

23/08/2025
Jak dużo niebo może znieść

Jak dużo niebo może znieść

20/08/2025

Ostatnie wpisy

  • Kogo słuchasz? 06/09/2025
  • Komunikacja na rzecz lepszego świata – „filozofia mediów” według Leona XIV 04/09/2025
  • Czerwony dywan czy zielona ścieżka? 30/08/2025

Kategorie

  • Fakty
  • Kalendarz
  • Polityka
  • Zapiski

© 2004 - 2023 Kotowicz.pl - myśl | kultura | polityka | patriotyzm | wiara.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Zapiski
  • Fakty
  • Polityka
  • Kalendarz

© 2004 - 2023 Kotowicz.pl - myśl | kultura | polityka | patriotyzm | wiara.