KOTOWICZ.pl
  • Zapiski
  • Fakty
  • Polityka
  • Kalendarz
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Zapiski
  • Fakty
  • Polityka
  • Kalendarz
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
KOTOWICZ.pl
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Home Polityka

Antyedukacja nadchodzi! Strzeżcie dzieci i młodzież!

VIDEO

KK Dodane przez KK
02/12/2024
w Polityka
0
Antyedukacja nadchodzi
Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

Szkoła ze zdeformowanym programem nauczania większości przedmiotów, szkoła demotywująca na osobistego wysiłku intelektualnego dzieci i młodzieży, szkoła bez przekazu wartości płynących z nauki religii lub etyki, a teraz jeszcze szkoła manipulująca wokół tożsamości psychicznej i fizycznej uczennic i uczniów.

Jest w całej opublikowanej na serwisach Ministerstwa Edukacji podstawie programowej „edukacji zdrowotnej” bardzo dużo innych zakresów nauczania. Niektóre być może dałoby się uznać za zasadne przynajmniej na poziomie udostępnionych do konsultacji ram nauczania, choć – jak zwykle – „diabeł tkwi w szczegółach”. Nie sposób w tym miejscu drobiazgowo analizować każdego wątku, szczególnie że nie mamy jeszcze informacji co do konkretnych tematów zajęć, źródeł treści podawanych dzieciom i młodzieży i metodyki prowadzenia lekcji czy trybu oceniania uczniów.

Uwagę jednak zwracają te obszary, które w ocenie bardzo wielu rodziców i licznych kręgów eksperckich czy społecznych muszą wzbudzać co najmniej kontrowersje.

  • Edukacja zdrowotna w szkole podstawowej na etapie klas 4 – 6 objąć ma w dziale w dziale VIII „zdrowie seksualne”. Tam (na przykład) czytamy, że w ramach wymagań szczegółowych dotyczących wiedzy i umiejętności uczeń będzie musiał „wymienić stereotypy płciowe oraz wyjaśnić ich negatywny wpływ na funkcjonowanie człowieka”. Na etapie klas 7 – 8 szkoły podstawowej od uczennic i uczniów wymagać się będzie, aby umieli „omawiać pojęcie orientacji psychoseksualnej i kierunki jej rozwoju (heteroseksualna, homoseksualna, biseksualna, aseksualna) i wyjaśniać pojęcia: tożsamość płciowa, cispłciowość, transpłciowość”.
  • Dziewczęta i chłopcy w szkołach branżowych, technikach i liceach w dziale VII „zdrowie seksualne” mają nauczyć się „wyjaśniania, na czym polega norma medyczna, prawna, statystyczna, społeczna, moralna, religijna, partnerska oraz indywidualna oraz wymieniania wyznaczników partnerskiej normy seksualnej.” Ponadto fakultatywnie nastolatkowie mają być edukowani na temat „przyjemności seksualnej oraz tego, co wpływa na libido” oraz omawiane mają być „kwestie prawne i społeczne związane z przynależnością do grupy osób LGBTQ+”, dzięki czemu dziewczyna i chłopiec mają nabyć umiejętność „opisywania stereotypów płciowych, w tym odnoszących się do sfery seksualnej oraz omawiania ich negatywnego wpływu na rozwój człowieka i relacje interpersonalne oraz poznać sposoby przeciwdziałania im”.

Trzeba być głuchym i ślepym intelektualnie; trzeba być pozbawionym elementarnego życiowego doświadczenia; trzeba nie mieć elementarnego rodzicielskiego odruchu obrony dziecka przed manipulowaniem jego rozwojem i świadomością; i wreszcie trzeba być pedagogicznym ignorantem –  aby cytowane wyżej fragmenty wymagań, jakie mają być stawiane dzieciom w wieku od 7 do 18 roku życia (a więc osobom niepełnoletnim) uznać nie tylko za korzystne dla holistycznie pojmowanego rozwoju dzieci czy młodzieży, ale nawet za obojętne. Ich psychomanipulacyjny, indoktrynacyjny i ideologiczny charakter nie jest zresztą nadmiernie ukrywany.

Kluczem jest słowo „stereotypy”, które – jak należy uznać czytając literalnie dokumenty ministerialne – mają „wpływ negatywny”. Co za tym idzie, mają być kwestionowane. To zaś oznacza ni mniej, ni więcej, dezorientację dziewcząt i chłopców w sferze ich tożsamości osobowej i społecznej, głównie w warstwie płciowości. Mamy – w moim przekonaniu – do czynienia z antyedukacją!

 

Piszę o tym z maksymalną dozą emocjonalnego dystansu, ale świadomość zakłóceń i ryzyk, z jakimi już mierzą się rodzice i nauczyciele, a przede wszystkim sama młodzież właśnie na tle seksualizacji nakazuje stanowczo odmawiać zgody na wdrażanie do polskiego szkolnictwa treści, o jakich mowa w projektach ministerstwa edukacji. Nie dziwię się i popieram społeczne protesty wobec ideologicznie motywowanych planów rządzących polską oświatą, jak ten, który odbył się wczoraj w Warszawie. Wcześniej podpisałem petycję skierowaną do minister edukacji, w której wyrażono krytykę wobec próby wtłaczania uczennicom i uczniom polskich szkół przekazów nastawionych na dezinformowanie i dezorientowanie ich w sferze tożsamości płciowej.


Antyedukacja nadchodzi


Niemal od roku mamy w polskim systemie oświaty publicznej najgłębsze od kilkudziesięciu lat wywracanie ram nauczania i wychowania. Rewolucyjne zapędy ministerstwa edukacji działającego w ramach politycznej koalicji liberałów i lewicy z miesiąca na miesiąc prowadzą do wygaszania najważniejszych funkcji szkolnictwa.

Przypomnijmy w telegraficznym skrócie.

  • Najpierw, pod pozorem „odchudzania” poszatkowano podstawy programowe większości przedmiotów nauczania w szkołach podstawowych i średnich. Wielu obserwatorów skupiło się na drastycznych cięciach w języku polskim czy historii, ale zmiany treści nauczania objęły także: matematykę, chemię, biologię, fizykę, geografię, informatykę, historię sztuki, plastyka, język obce (w tym łacinę i języki mniejszości narodowych), wiedzę o społeczeństwie, wychowanie fizyczne i filozofię.
  • Następny etap przekształcania szkolnictwa polegał na zwalnianiu, a w zasadzie na zakazie zadawania prac domowych uczennicom i uczniom. Ogłoszono to w groteskowy sposób ustami premiera i minister edukacji (zwącej się „ministrą”) jako rodzaj „prezentu” dla dzieci i młodzieży, podczas gdy faktycznie było to sprzeczne z doświadczeniem rodziców i nauczycieli, a przede wszystkim demotywujące dla samych uczniów.
  • Krok kolejny to wszczęcie awantury o nauczanie religii w szkołach publicznych, co przybrało postać o tyle kuriozalną, że poza naruszaniem kanonów prawa oświatowego, dwojako uderzono w czuły społecznie punkt. Deprecjonując przedmioty „religia” i „etyka” do poziomu marginesu zajęć dydaktycznych być może zaspokojono ideologiczne emocje części młodzieży i rodziców, ale celem jest pozbawienie szkołę kluczowego sektora wychowania do wartości.
  • Teraz mamy następny milowy krok w burzeniu roli szkoły jako instytucji edukacyjnej i wychowawczej działającej na rzecz dzieci i młodzieży w zgodzie z wolą rodziców. Postanowiono wyrzucić przedmiot „wychowanie do życia w rodzinie” i zastąpić go przedmiotem pod nazwą „edukacja zdrowotna”. W kolejce czeka jeszcze druga „nowinka” w postaci „edukacji obywatelskiej” (ale o tym następnym razem). Oba przedmioty mają wejść do szkół podstawowych, branżowych i średnich od roku dydaktycznego 2025/2026. Przedmioty mają być obowiązkowe i oceniane.

 

https://kotowicz.pl/wp-content/uploads/2024/12/Antyedukacja-nadchodzi__1.mp4
https://kotowicz.pl/wp-content/uploads/2024/12/Antyedukacja-nadchodzi__2.mp4

 

Foto i video dzięki uprzejmości: Andrzej Diakowski
Tagi: dialogpolitykarodzinarozwój

Podobne Posty

Mądra troska o dobro wspólne albo ring i cyrk
Polityka

Mądra troska o dobro wspólne albo ring i cyrk

06/10/2025
Cicer cum caule
Polityka

Cicer cum caule

12/08/2025
KPO czy KPINA
Polityka

KPO czy KPINA

08/08/2025
Następny artykuł
Dwie dłonie

Dwie dłonie

Nie mamy swobody manewru na relatywizowanie

„Nie mamy swobody manewru na relatywizowanie” – horyzontem człowieka jest prawda

Co w roku 2024 łączy Nerona z Madame de Pompadour

Co w roku 2024 łączy Nerona z Madame de Pompadour?

Social Media

Polecane

Spadanie czy wznoszenie

8 lat temu
Sejm to nie cyrk

Sejm to nie cyrk

2 lata temu

Kryształy wyszły z mody

12 lat temu

Plastikowy benbenek

7 lat temu

Instagram

W samo południe, gdy przecinają się nitki ludzk W samo południe, gdy przecinają się nitki ludzkich spraw i strumienie światła, gdy stara doba jest na półmetku, by zmierzać ku początkowi nowej; tam gdzie wszyscy mają swoje indywidualne cele i tam, gdzie jedni ustępują drugim,  by trzeci również znaleźli dla siebie przestrzeń - nie dzieje się nic, co nie byłoby strumieniem, który ma swoje Źródło i swoje Morze. 
✍️ https://kotowicz.pl/moje-ulubione/ 
#punktwyjścia #punktdocelowy #drogi #przemierzanie #podążanie #wychodzenie #dochodzenie #przekraczanie
W epoce iniektowania umysłów fałszem, tatuowani W epoce iniektowania umysłów fałszem, tatuowania uczuć frustracjami, respirowania dusz złudzeniami, odpowiedzią człowieka używającego słowa jest komunikowanie prawdy. 
#myśląc #myślącpolska #media #polityka #ojczyzna #bliżejsłowa
Ojcze, czy słyszysz bicie dzwonów, Echo głosów Ojcze, czy słyszysz bicie dzwonów,
Echo głosów stu tysięcy synów, którzy żegnają się z tobą?
Łzy wyleją się teraz ze Złotego Orła,
Który patrzy jak twoja dusza odchodzi.
Pola i sanktuaria wkrótce będą zalane
Przez solidarność serc.

Przyszedłeś w nasze życia.
Pozostaniesz z nami.
Byłeś oddany do walki,
Do terroru nocy
I wielu zbrodni Kaina.

Czarna Madonna poważnie idzie zimowymi ulicami.
Jasne są kwiaty rozrzucone wokół jej stóp.
Silny jest duch ludzi wzgardzonych.
Ich wolność jest darem od Boga.
Słodkie są dzieci, które posiadają dziedzictwo
Solidarności Serc.

Przyszedłeś w nasze życia.
Pozostaniesz z nami.
Och, wybacz nam nasze winy,
A my wybaczymy
Wiele zbrodni Kaina,
Wiele zbrodni Kaina.

Song Joan Baez „Many crimes of Cain” do filmu „Zabić Księdza” (1988)
#ksiądzjerzy #ksiądzjerzypopiełuszko #męczennik #prawda #kapłanniezłomny
Drogi życia Karola Wojtyły prowadziły do Rzymu. Drogi życia Karola Wojtyły prowadziły do Rzymu. 16 października 1978 roku usłyszeliśmy „Habemus papam…” i ujrzeliśmy Jana Pawła II. Ojciec Święty - nasz ojciec! 
#janpawełii #janpaweł2 #jp2 #ojciecświęty #papieżzpolski
🍁 Złota jesień. Polska jesień. Piękna jesie 🍁 Złota jesień. Polska jesień. Piękna jesień. Jesień roku.
🍁 Doświadczenie jesieni. Jesienność ogarnia. 
🍁 Jesienna nostalgia. Jesienne przeczucia. 
#jesień #autumn #otoño #automne #őszi #podzim #秋天 #შემოდგომა #herfst #herbst #autumnus
Nie mów nic. Słuchaj i patrz. #fryderykchopin Nie mów nic. 
Słuchaj i patrz. 
#fryderykchopin #chopin #muzyka #natura #piękno #dar

Kategorie

  • Fakty
  • Kalendarz
  • Polityka
  • Zapiski

Tematy

#miasto2_0 2061 ANEKS biznes Bliżej Słowa dialog kobieta kultura media patriotyzm polityka refleksje rodzina rozwój społeczność synod w drodze wiara wieś
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki

Popularne

Moje ulubione
Zapiski

Moje ulubione

Dodane przez KK
30/10/2025
0

Ilekroć widzę Ząbkowice Śląskie z odległości, z perspektywy przestrzeni i czasu, z dystansu wywoływanego przebywaniem w innych...

Wyrwał nas z mocy Szatana

Wyrwał nas z mocy Szatana – jeśli wierzysz, nie wracaj tam!

30/10/2025
Alternatywna i podzielona rzeczywistość

„Alternatywna i podzielona rzeczywistość” – prawda poznana u źródła ma moc zbliżania

25/10/2025
Światło dla wszystkich którzy są w domu

Światło dla wszystkich, którzy są w domu

19/10/2025
Zacznij od ciszy i samotności

Zacznij od ciszy i samotności, aby usłyszeć i doświadczyć obecności

12/10/2025

Ostatnie wpisy

  • Moje ulubione 30/10/2025
  • Wyrwał nas z mocy Szatana – jeśli wierzysz, nie wracaj tam! 30/10/2025
  • „Alternatywna i podzielona rzeczywistość” – prawda poznana u źródła ma moc zbliżania 25/10/2025

Kategorie

  • Fakty
  • Kalendarz
  • Polityka
  • Zapiski

© 2004 - 2023 Kotowicz.pl - myśl | kultura | polityka | patriotyzm | wiara.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Zapiski
  • Fakty
  • Polityka
  • Kalendarz

© 2004 - 2023 Kotowicz.pl - myśl | kultura | polityka | patriotyzm | wiara.